Lørdagskveld.

lys17

Earth provides enough to satisfy every man´s needs,

but not every man´s greed

Mahatma Gandhi

,

I går var jeg sammen med folk hele dagen. Det er veldig, veldig hyggelig. Men det er godt å være helt alene noen ganger også sånn at tankene kan få streife og sinnet hvile.

I dag har jeg vært med Ole Jakob på bytur og på besøk i det brune huset (som fortsatt ikke er grønt). Der ble det bakt, hengt opp girlander, vasket og blåst opp ballonger. Alvin prøvde å hjelpe til så godt han kunne og pakket ut varer og prøvesmakte på lomper. Da han ville hjelpe til med å røre i sjokoladekakedeigen, var han sekunder i fra å bli stående der med bollen over hodet og og seig, brun kakedeig over hele seg. Guttene og jeg ble tvangsevakuert til rommet en stund. Men til slutt kunne lillebror hjelpe! Det viste seg at hodet hans var utmerket til å gni ballongene på for å få dem til å henge fast i taket. Han godtok det med mild forundring.

Kvelden har jeg hatt helt for meg selv.

Jeg har slukket lysene og tent et enkelt stearinlys. Det er godt mulig at Earth Hour er en meningsløs symbolhandling. Men det føles fint at folk over hele verden gjør dette samtidig.

Jeg har jukset litt og latt tv-en stå på for å få med meg Spellemannsprisen. Det er noe traust, trygt og optimistisk med Spellemannsprisen. Det er betryggende at det spirer og gror i norsk musikkliv. Det er godt med et program der ingen skal stemmes ut eller mobbes, men der alle framsnakkes og takker og gir hverandre ære. Og så liker jeg Anne Lindmo. Hun har fortsått at det å være programleder handler om å la andre skinne.

,

Det kommer forresten ikke noe bilde av kaka i kveld. Den skal jeg bake i morgen. I stedet kommer det bilder av den kjære, store, fine, kloke, morsomme, gode gutten som snart fyller fire. Vi har vært på bytur i dag. For han skulle vise meg i lekebutikken hva han ønsker seg i bursdagsgave. Det var absolutt alle lekene i hele butikken, bare med unntak av babylekene og Monster High-dukkene. Jeg tror han blir glad for det jeg valgte ut:-)

Da vi var ferdige på lekebutikken, gikk vi på kafé:

.

farris1n farris2n farris3n

Legg igjen en kommentar

