Snart påskeferie!

påske1n

,

Jeg sa jeg skulle prøve å ikke nevne snøen før det sluttet å snø. I går var det kuling og tett snøfokk da jeg våknet. I dag skinner sola på en blekblå himmel. Det er rett og slett påskevær!

Fra i ettermiddag tar jeg ferie. Det skal bli godt med mange dager fri. Min indre husmor har kommet innom en tur og vi har fått unna litt støv og rot. Hvis vi tar en liten økt til i kveld, blir Annehuset mitt akkurat passe rent og ryddig til å ta i mot hyggelig påskebesøk.

Ellers har jeg planer om å lese gode bøker, løse kryssord, nyte musikk og- ikke minst- løse Sebastians påskekrim!

Påskematen er i hus også!

Dette er med andre ord en riktig så fin morgen.

Og nå er det på tide å komme seg på jobb.

Vi må bare ha litt poesi først. Et enkelt lite barnedikt som kan passe helt fint ved inngangen til påsken:

.

I will not play at tug o’ war.
I’d rather play at hug o’ war,
Where everyone hugs
Instead of tugs,
Where everyone giggles
And rolls on the rug,
Where everyone kisses,
And everyone grins,
And everyone cuddles,
And everyone wins.

Shel Silverstein.

 

 

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Karen Mo Røli
    Mar 26, 2013 @ 09:50:55

    Snart påskeferie her også. Snøen laver ned, men hvis jeg legger godviljen til, så skimter jeg litt blå himmel i det fjerne 🙂 Huset passe rent, fryseren passe full og hele familien skal kose seg masse. Ha ei riktig god påske, Anne. Hilsen Karen

    Svar

  2. mettemia
    Mar 27, 2013 @ 07:30:17

    God påskeferie i Annehuset. «Min indre husmor» ..for et fantastisk uttrykk! Hun må jeg se om jeg finner i dag, slik at kjernehuset kan bli rent og pent til påske…..mettemia 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

