Siste feriedag. Om kyllinger og annen mat som har vært levende, om å ha fri og litt om stor musikk

goethevinter3.

Jeg har ikke pyntet til påske i år. Jeg har som regel mer enn nok med å få ryddet bort julepynten før påske. Jeg plasserte noen små, gule påskekyllinger på middagsbordet da jeg hadde middagsbesøk, men jeg angret på det da den helstekte gårdskyllingen med rotgrønnsaker kom på bordet.

Da tenkte jeg på dette diktet:

Point of View

Thanksgiving dinner’s sad and thankless
Christmas dinner’s dark and blue
When you stop and try to see it
From the turkey’s point of view.
.
Sunday dinner isn’t sunny
Easter feasts are just bad luck
When you see it from the viewpoint
Of a chicken or a duck.
,
Oh how I once loved tuna salad
Pork and lobsters, lamb chops too
‘Til I stopped and looked at dinner
From the dinner’s point of view.

.Shel Silverstein

,

Etter påske tror jeg jeg skal prøve meg på en kjøttfri måned. Det kan hende det vil gjøre meg til en mer kreativ kokk!

.

Jeg nyter begynnelsen denne siste dagen en av deilig, men litt for kort ferie med kaffe og stor og høytidsstemt musikk av det slaget bare finner fram ved spesielle anledninger.

Det har vært godt for kropp og sjel med noen slike morgener.

.

I morgen er det hverdag igjen med en litt for full kontorpult, litt for mange oppgaver og litt for mange forventninger.

.

Men det i morgen.

Legg igjen en kommentar

