God morgen! Om kaffe, kryssord og datamaskiner.

kaffenn

.

Jeg er på min andre kanne med kaffe og begynner så smått å få hull på Rolf Hansens kryssord i Magasinet fra i går. Det er med andre ord en fin morgen.

I går hadde jeg ikke noen fin morgen. Da kranglet jeg med den nye pc-en. Lenge! Jeg var frustrert og butikken tok ikke telefonen. Alt ordnet seg selvfølgelig etter at jeg hadde skrudd av og på og i dag er vi perlevenner, Fujitsu og jeg. Jeg liker å stå på god fot med pc-en min. Og med mobilen min. Jeg bruker dem mye begge to. Jeg er ikke på facebook eller twitter eller noe sånt og ikke bestiller jeg ting på nett heller. Men jeg har mye glede av disse nymotens greiene som jeg for noen år siden svor på at jeg aldri skulle ha i hus. Jeg har kontakt med gamle og nye venner gjennom bloggen min og har funnet andre fine blogger jeg kikker innom av og til. Jeg har lett tilgang til musikk gjennom Spotify ( jeg kjøper cd-ene også sånn at jeg kan bidra til at unge, nye arister har til salt på maten). Jeg kan bruke kreativ googling til hjelp i kryssordløsingen min når Rolf har gjort det ekstra vrient og jeg kan leke med bildebehandlingsprogrammer og oppbevare hundrevis av bilder av ungene. I går fikk jeg en veldig hyggelig mail med en liten filmsnutt som jeg har sett på sikkert ti ganger og så kom det bilder på instagram av storebror som koser seg og går på ski på Røde Kors-hytta sammen med pappa. Nå har lillebror akkurat ringt med bildetelefon for å vinke hadet og slenge slengkyss. To ganger!

Jeg savner bare en knapp på pc-en som kunne ha satt i gang kaffekoking. Noe sånt må da finnes?

3 kommentarer (+add yours?)

  1. mettemia
    apr 07, 2013 @ 10:36:10

    Finner du knappen på pc som setter over kaffen, så gi meg beskjed da? Savner en sånn knapp nemlig…. 🙂 God dag og god kaffe…

    Svar

Legg igjen en kommentar

