God natt!

BLÅTT

.

Det er blitt sein kveld og helga er snart over.

Helgene går for fort og hverdagene er for travle. Neste uke kommer til å bli en several days attack me at once-uke.

Definitivt.

Det er derfor jeg sper på med denne timen som egentlig ikke finnes.

Når natta senker seg og andre folk går og legger seg, tenker jeg klarere. Musikken blir enda vakrere og gledene enda varmere.

Bekymringer og stress skyves til side av ideer og løsninger.

Og poesien får dypere mening:

A Lament

O well for him who lives at ease
With garnered gold in wide domain,
Nor heeds the splashing of the rain,
The crashing down of forest trees. –
O well for him who ne’er hath known
The travail of the hungry years,
A father grey with grief and tears,
A mother weeping all alone. –
But well for him whose feet hath trod
The weary road of toil and strife,
Yet from the sorrows of his life
Builds ladders to be nearer God.

Oscar Wilde
,
.
Så får det ikke hjelpe om jeg er litt trøtt i morgen tidlig. Jeg våkner klokka seks uansett og etter et par kopper morgenkaffe er jeg klar for dagen!
,
Det har vært en fin helg. Jeg har slappet av og vært sammen med famile og venner. Jeg rakk å treffe Ole Jakob også. Han hadde vært på Røde Kors -hytta med pappaen sin hele helga og hadde åpenbart hatt det fint. Han fortalte lykkelig om at han hadde vært på skitur så langt opp at de ikke så flaggene ved hytta lenger. Og så ville han ikke gå og legge seg, for han ville leke at han skulle ut. Han kledde på seg mammaens lue, den fine, nye jakke, Røde Kors-bøffen og to forskjellige votter og red av sted på kjeppreinsdyret sitt.
.

aaaaaaa

aa

1 kommentar (+add yours?)

  1. tantebe
    apr 08, 2013 @ 07:05:15

    Jeg er enig med deg .. kvelden er fin. Annen lyd. Annet lys.
    Håper du fikk sove godt da du krøp til køys,og at uka di ikke blir for full.
    🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

