Om kiting og bålvafler.

the most 1n

,

Jeg nyter en fredelig lørdagskveld etter en fin og sosial dag. Jeg har kjøpt Hobbiten på dvd og skal kose meg med den inn i natta. For jeg er veldig våken! Dagen har vært fin, men den har vært hektisk og den startet tidlig og dermed sovnet jeg selvfølgelig på sofaen tidligere i kveld.

.

Det skjer mange spennende ting i Varanger. Denne uka har Varanger Kite Enduro – Verdensmesterskapet i kiting satt preg på byen vår. Dette er et stort og spennende arrangement som jeg ikke vet noe om det det hele tatt.

Det var derfor jeg ble tatt på senga (bokstavelig talt) da en hyggelig mann ringte for noen uker siden mens jeg la guttene og hadde sovnet midt i mellom dem. Han var blid og høflig og snakket om VAKE og Kiting og da det sakte men sikkert demret for meg hva det handlet om, var jeg overbevist om at han skulle selge lodd.

Han skulle ikke selge lodd. Han skulle spørre om speiderne kunne bidra med å lage et arrangement for for barn.

Det kunne vi! Alltid beredt!

Og i dag har en skokk med store og små barn vært på Øya og jaktet på bilder og kost seg med pinnebrød og bålstekte vafler. Det ble en hektisk morgen for å få alt klart, men det var vel verd det.

Etterpå var jeg våt. Det er faktisk tilløp til vår i Vadsø i dag- til tross for mine iherdige påstander om at vi ikke har den årstiden her.

.

IMG_20130413_142945

.

Legg igjen en kommentar

