Ut og reise

fly 3

One’s destination is never a place

but rather a new way of looking at things.

Henry Miller

.

Jeg er ikke helt som andre folk. Jeg er klar over det. Ikke liker jeg våren og ikke liker jeg å reise.

Men nå skal jeg reise.

Til våren.

Sørpå.

Det blir ikke noen lang tur. Bare til over helga. Første delen av reisa handler om jobb og andre del blir besøk hos en kjær venninne og verdens beste storebror.

I dag har jeg handlet sørpå-sko og undetøy og strømpebukser og ny eyliner og sånt som man må ha når man skal til storbyen og begynner nesten å føle meg klar.

Fujitsu må nok også få være med så jeg kan skrive. Jeg har en veldig fin veske til henne.

Og så vurderer jeg seriøst å kjøpe meg hodetelefoner eller øretelefoner (jeg vet ikke forskjellen og skjønner ikke hvorfor det heter telefon?) så jeg kan nyte musikken min på hotellrommet. Denslags nymotens utstyr eier jeg nemlig foreløpig ikke.

Denne, for eksempel, er fin sang å lytte til når man er på reise. Selv om min reise er litt midre ambisiøs.

,

I dag har jeg vært på træning med guttene. På tirsdager åpner en av byens idrettshaller dørene for de minste. Det er stor stas. Ole Jakob pleier å møte en gammel barnehagevenninne der. Da hun kom i dag, litt etter oss, ble han så lykkelig at han nesten fløy gjennom idrettshallen og så løp han i sirkler rundt den fine, lille jenta og familien henne til hun også hadde fått på gymsko og var klar til å træne. «Vi e ikke bare bestevenna», forklarte Ole Jakob ved middagsbordet litt seinere. «Ho e min aller beste venn og æ e hennes aller beste venn.» Det er fint å være fire år og være på træning med sin aller beste venn. Og der er fint å være bestemor og få være med og se på.

Alvin liker også å være i idrettshallen. Han er blitt stor og vil gjøre ting selv. Da det var slutt sa han «nei, nei, ball!» og så sprang han i full fart inn på rommet der utstyret står, fant seg en ball, vinket «ha det» og stengte døra ettertrykkelig.

.

alvin nett

2 kommentarer (+add yours?)

  1. mettemia
    apr 16, 2013 @ 20:08:22

    Huff, jeg føler med deg og kjenner det med ikke å like og reise. Men det beste med å reise, er at det er så godt å komme hjem igjen 🙂 God tur sørpå. Hilsen en hjemmekjær….

    Svar

    • annebloggen
      apr 17, 2013 @ 03:23:02

      Tidligere likte jeg bedre å reise og jeg hatt noen fine storbyferier. å blir jeg mer og mer glad i roen ved å være hjemme. Men det blir nok en fin tur 🙂

      Svar

Legg igjen en kommentar

