Om Goethe, kjøttfri mat, flodhestsmørbrød, vakker musikk, søte roboter og fine barnehagegutter.

goethe noter 1.

Jeg holder meg fremdeles unna kjøtt. Litt fordi det har gått sport i det, litt fordi det har gjort meg til en mer oppfinnsom kokk og litt fordi jeg faktisk føler meg mere opplagt om dagen.

Jeg nekter å tro at det siste skyldes den våte, skitne wannabe-våren som ypper seg i Vadsø om dagen.

Hva jeg spiser? I dag har jeg spist frukt og dansk rugbrød med egg til frokost, en salat til lunsj, asparges, mozarella, tomater, pecannøtter og masse basilikum til middag og bringebær til kvelds.

Foreløpig savner jeg ikke kjøtt, men hvis jeg skulle bli skikkelig kjøttsulten, skal jeg prøve meg på dette:

Hippo Sandwich

A hippo sandwich is easy to make.
All you do is simply take
One slice of bread,
One slice of cake,
Some mayonnaise
One onion ring,
One hippopotamus
One piece of string,
A dash of pepper —
That ought to do it.
And now comes the problem…
Biting into it!

Shel Silverstein

.

Jeg må bare finne en butikk med et litt bredere utvalg i kjøttdisken…

.

Det var diktet.

Sangen blir denne i kveld. I reprise. Fordi det er en av de vakreste sangene jeg vet om.

,

Og så må vi ha med dette fine bildet av to gode gutter på vei hjem fra barnehagen:

.

sykling

.

Mer blir det ikke tid til i kveld, for Star Wars, Return of the Jedi går på tv og jeg prøver å bestemme meg for hvem jeg liker best av C-3PO og Harrison Ford.

Legg igjen en kommentar

