God morgen! Om musikk og konfirmanter. Og om en spennende arbeidsdag.

februar_edited-1.

Music washes away from the soul the dust of everyday life.

Det er den tysk-jødiske forfatteren Berthold Auserbach som skal ha sagt dette på attehundretallet en gang.

I går fikk jeg dobbel dose. Jeg hadde en lat formiddag hjemme med musikk, kryssord og en god bok som jeg skal fortelle om en annen gang.

Og så var jeg på samtalegudstjeneste med konfirmantene! Det er alltid en flott opplevelse der ungdommene i stor grad selv står for det meste av det som foregår. Og det er en gudstjenste med mye musikk. Høydepunktet for meg var en vakker soloframførelse fra en av jentene på kunstgruppa mi.

Det flotte kunstverket gruppa mi hadde laget ble presentert og hengt opp og jeg fikk være med på å synge speiderbønnen foran en fullsatt kirke.

Det var en i det hele tatt en fin kveld.

.

kunst2.

I dag rekker jeg ikke morgenkaffe. Jeg har en spennende arbeidsdag foran meg og må komme meg av gårde! I dag er det planleggingsdag og ingen barn i barnehagen. Vi voksne jobber med et stort og spennende prosjekt som dere skal få høre mer om etter 31 mai…

2 kommentarer (+add yours?)

  1. mettemia
    mai 10, 2013 @ 09:56:48

    Hei. Maler du de fine bildene som er toppbilde på bloggen din?

    Svar

    • annebloggen
      mai 10, 2013 @ 13:00:58

      Alle bildene er mine egne, ja. Noen – som dette- er bare malt. Andre er malt og deretter bearbeidet i photoshop. Noen av bildene henger her hjemme hos meg og noen er solgt 🙂

      Svar

Legg igjen en kommentar

