Blå kveld.

blått bilden

.

Jeg har spilt litt for mange omganger Ruzzle i dag.

Og jobbet litt for lite i hagen.

Men jeg har en travel hverdag og noen ganger er det godt med dager der alt går litt sakte.

Til og med musikken.

Det er godt å kunne la tankene vandre dit til selv vil. Også når de velger litt krokete stier og bratte bakker.

Det har skjedd mye de siste månedene.

Jeg sitter her i Annehuset mitt og er uendelig privilgert som har at det jeg har. Og jeg har vett på å være takknemmelig. Men livets uforutsigbarhet og sårbarhet har rykket nær i det det siste og jeg merker at jeg er berørt av det. Jeg griner litt lettere, blir lettere rørt, lettere såret og fortere sliten, men også oftere helt tvers igjennom glad.

Det er mulig at det er meningen at man skal bli mer tykkhudet med årene. Jeg blir visst ikke det. Jeg tror jeg blir snillere og mer positiv med årene i stedet.

Det kan vel ikke være så helt galt.

,

Hold sinnet ditt mjukt

– Hold sinnet ditt mjukt,
sier en stemme i vinden.
– La det ikke stivne
av år og alder. Smør det
med dagenes gule soltalg,
dynk det med dogg fra en blomsterkalk,
garv det i motgangs bitre saltlake.
Hold sinnet ditt várt og villig
som greina i brisen:
en hvileplass for fugler
med vingen blå av himmelduft.

.

Hans Børli

2 kommentarer (+add yours?)

  1. annegretekaspersen
    May 12, 2013 @ 13:30:51

    Det diktet av Hans Børli er så vakkert!

    Svar

Legg igjen en kommentar

