God morgen!

rb 1

.

Det er en aldeles deilig lørdag i Vadsø. Gradestokken viser ti grader, sola skinner og kaffen en sterk og god. Litt seinere skal jeg ut og jobbe litt i hagen eller kanskje bare sitte i solveggen med en god bok.

Det er stille i Annehuset mitt om dagen uten guttene. Men de har det helt strålende der de er og savner nok ikke meg like mye. Bare se her!

Da mine barn var små spanderte vi gjerne en 36- bilders film på en ferietur. Den måtte sendes inn og så fikk man bildene etter et par uker. Så skulle de beste plukkes ut og kopier måtte bestilles og først da kunne besteforeldre i nord og sør få se bildene av de ferieglade ungene.

Nå får man fortløpende oppdatering og det er veldig, veldig koselig.

.

I går var det quizkveld. Vi startet bra med nesten fullt hus på lett blanding og New York. Etterpå ble det litt mere humpete. Den mest selsomme opplevelsen for meg var musikkrunden. Den var nok tilpasset russen som var godt representert blant deltakerne. Av femten sanger hadde jeg ikke hørt en eneste en før.  Og jeg kommer heller ikke til å kjenne noen av dem igjen hvis jeg får høre dem igjen. Heldigvis var det andre på laget som ikke var like akterutseilte.

Quiz er uansett hyggelig!

Og nå vet jeg at Aston Villa hører hjemme i Birmingham, at parveny betyr oppkomling og at det var en albatross John Cleese prøvde å selge som kinosnacks. Det kan være nyttig kunnskap. Hvem vet…

 

Legg igjen en kommentar

