Heia Norge!

music 3

I kveld har jeg tappert holdt ut gjennom alle bidragene i esc! Jeg gikk på med et åpnere sinn enn i fjor og bestemte meg for å prøve å finne noe positivt hos alle. Det førte til at jeg valgte å skru av lyden innimellom for å prøve å finne noe positivt ved kjoler, frisyrer eller skulderpartier.

Dette er jo morsomt, da!

Neste år skal jeg kjøpe champagne. Eller i hvert fall musserende vin. Da blir det sikkert enda morsommere

Mens vi venter på å finne ut om det blir norsk eller dansk eller kanskje islandsk seier, kan vi nyte tidenes tre (eller fire) beste bidrag:

Denne vant i 1970, det året Norge ikke var med. Den er søt og sommerlig og nydelig og vi jentene sang den med håndtakene på hoppetauene våre som mikrofon. Jeg kan ikke huske om finalen faktisk ble sendt på norsk fjersyn, men jeg husker både artisten og sangen veldig godt.

30 år seinere kom denne på 3. plass. Jeg klarer ikke å la være å smile når jeg ser dette. Og så er det faktisk en bra sang, også uten Renārs Kaupers´ uforglemmelige fotarbeid. Han er litt ung for meg, men jeg skulle gjerne ha vært hans runaway bride.

Og så den beste norske.

Hvis vi ikke regner med denne, da.

Legg igjen en kommentar

