Bare litt forvirret.

confused.

Det har vært travle og spennende dager på jobb. Såpass at det har gått litt ut over nattesøvn og konsentrasjon. Dagen i dag var ekstra spennende! Og ekstra god.

Men da jeg kom hjem var jeg fullstendig utladet og etter middag sovnet jeg på sofaen. Jeg ble vekket av telefonen. Det var min sønn. Han hørtes opprømt og glad ut og det er ikke så rart, for han har huset fullt av egne barn og onkelbarn og samboerens barn. Jeg spurte om hvordan det gikk med ungene og med armen og han forsikret om at alt gikk bra med ungene og at armen fremdeles hang på. Umiddelbart etter at han hadde lagt på, ringte min datter som altså er på besøk hos sin storebror. Det forbauset meg litt, men jeg spurte om ungene og om de hadde det bra. «Jada», sa hun, «vi har hatt en kjempefin dag med kake og…»

Da gikk det endelig opp for meg at jeg midt oppe i all travelheten hadde glemt min egen sønns fødselsdag.

Jeg har kjøpt gave og jeg husket det selvfølgelig i morges, men så hadde det altså blitt borte for meg midt oppe i alt det andre. Han tok det med humør, men det føltes ikke så bra. Jeg har to unger og burde klare å huske fødselsdagene deres uansett hvor mye jeg har å tenke på.

Før jeg helt hadde kommet over min surrethet, ringte Trine. Hun hadde ikke glemt min sønns fødselsdag.

«Les på 1814», sa hun «og så kommer jeg og henter deg!»

«Hæh??» sa jeg. «1814??» Hjernen min jobbet på spreng. En nettside som heter 1814? Har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg? Har vi en avtale?

«Quiz», sa hun.

Ååå, ja. Quiz! Det er fredag!

Jeg sprengleste om 1814 på Wikipedia og lærte om Kielfreden og Mossekonvensjonen og Carl den XIII.  Vi klarte oss ikke like bra som vi pleier i kveld. 1814-runden gikk rimelig greit, men så kom det spørsmål om Grenaderrennet og Gretes Great Gallop og Norges lengste motbakkeløp

Vi hentet oss litt inn igjen på musikkrunden. Denne gangen hadde jeg i det minste hørt alle sangene.

Quiz er uansett hyggelig og sosialt.

Og det var en god måte å senke skuldrene på.

.

Nå skal jeg drikke kaffe og nyte musikken min.

Og i natt skal jeg sove veldig godt.

 

I morgen skal jeg til byen med min ludovenninne. Hun er tom for yatzyblokker. Jeg mangler sko.

 

 

1 kommentar (+add yours?)

  1. Anne-Lise Wie
    May 27, 2013 @ 06:43:25

    Det fineste med de dumme tingene som skjer, er at det kan bli noen morsomme historier av dem, når vi bare får dem på avstand.

    Svar

Legg igjen en kommentar

