Om en fin del av planeten, sommervær og en streik som endelig er over.

reis til planete jorden påske n

Que me conseillez-vous d’aller visiter ? demanda-t-il.

La planète Terre, lui répondit le géographe.

Elle a une bonne réputation…

 Antoine de Saint-Exupéry, Le Petit Prince

.

Akkurat nå lever min lille del av planeten jorden helt opp til sitt gode rykte. Vi har tyve varmegrader, trærne er lysegrønne og fjorden mørkeblå. Lufta er frisk og vinden svaler. På sånne dager skjønner jeg ikke hvorfor folk vil bo sørpå.

Vi har masser av plass her. For å si (eller synge)det med Ivar Thomassen: Det’ stappfullt av kjempegod plass over alt.

Så dere er hjertelig velkommen alle sammen! Bare ta med dere sovepose og noen gode arbeidsplasser.

Nå er det igjen mulig å komme seg hit på noen ganske få timer også, for i dag kom den gode nyheten at streiken er over.

Hvilken streik?

Denne streiken! Det har ikke lettet eller landet fly i Vadsø på to måneder.

Nå er det ikke det at jeg skal noen steder (og i hvertfall ikke til Singapore). Ikke er jeg glad i å fly heller, men for den lille byen min er det å ha en flyplass bare noen kilometer fra sentrum noe som er viktig på mange måter.

Så jeg synes vi skal feire med denne perlen av en sang fra min ungdom! Den finnes i platesamlingen min et sted fremdeles, tror jeg.

Legg igjen en kommentar

