Snart nå!

eventyr_edited-1m.

 

Det har vært veldig stille i Annehuset mens guttene har vært på ferie.

Men nå nærmer de seg! «Vi er i Finland nå», er en god melding når man venter folk hjem til Vadsø med bil søfra.

De har har opplevd mye. De har vært  på delig badeferie i syden og de har truffet slekt og venner rundt omkring i Norge. Det er ikke sikkert det blir like stort for dem å komme hjem som det blir for meg å treffe dem igjen. Men jeg er heldig, for de har hverdagene sine her hvor jeg bor og jeg får lov til å være en del av livet deres. Jeg synes de er litt heldige også, som har meg!

Jeg skulle bare ønske jeg kunne ha de to andre litt nærmere også!

Selv fikk jeg aldri oppleve å ha besteforeldre. Mine farforeldre døde lenge før krigen. Min far var nest yngst i en søskenflokk på åtte og femogførti da jeg ble født. Min mormor døde da min mor var syv. Jeg hadde en morfar og en stemormor i Danmark som jeg møtte noen få ganger i løpet av barndommen, men jeg hadde aldri noe nært forhold til dem. Jeg vet ikke om de var så opptatt av oss heller. De viste det i såfall ikke så mye. Men min morfar ga meg en gang et nydelig sølvarmbånd han hadde fått laget av sitt gamle urkjede. Det var laget spesielt til meg fordi jeg var datteren til hans eldste datter og det syntes jeg selvfølgelig var stas. Jeg brukte det hver gang jeg skulle pynte meg i mange, mange år helt til det ble slitt og begynte å falle fra hverandre. Nå ligger det i et smykkeskrin et sted og jeg vet ikke helt hvor mye det betyr for meg lenger.

Jeg håper jeg kan gi barnebarna mine noe viktigere enn edelt metall.

Jeg vet at Ole Jakob vet at jeg gleder meg til han kommer hjem. Jeg vet at han vet at jeg har savnet han og at jeg er tusen millioner glad i han.

Jeg tror det er fint for barnebarn å ha besteforeldre som er tusen millioner glad i dem.

.

tumlegutter

Legg igjen en kommentar

