Sommer!

goethe vår 1.

Det er sommer i Vadsø.

Ekte sørpåsommer!

Og det varer og varer.

Det er selvfølgelig altfor varmt for meg, men alle andre er blide. Folk i Finnmark blir veldig blide av sommervær.

.

I går arrangerte vi barnehagemesse på praktfulle Sirkka-gården.

Jeg må fortelle litt om Sirkka- gården. Det er anlegg som ligger i gangavstand til byen, men der man føler seg i en annen verden. Anlegget består av et gammelt fjøs som er smakfullt bygget om til et vakkert og svært hyggelig selskapslokale  som passer for både større om mindre forsamlinger (og barnehagemesser…), et mindre og også svært hyggelig hus (mamma sitt hus) for mindre selskaper, badestamp, ulike saunaer, grillstue og nydelige uteområder. Dette er et lite paradis og det var en nydedlig ramme rundt messa vår.

.

Messa ble en suksess, men det var en lang og hektisk dag i går og i dag skal jeg gjøre minst mulig.

Men Goethes gode råd kan man jo alltids følge!

Denne lille sangen er tidløs og blir her framført av en stor, stor stemme.

.

Dagens dikt har en helt annen tone, men litt sommerstemning det også:

FLUEN

Jeg sad og skrev og søgte svar
på de problemer jeg nu har.
Da kom en flue til mit bord
og slog sig ned blandt mine ord
og tænkte på en fluemage…
og på en oversukret kage…
og på en solplet på en væg…
og på om lidt at lægge æg.
Dér sad den i min fine skønskrift
og tænkte på sin sult og kønsdrift.
Jeg ramte fluen med et smæk,
og nu er dens problemer væk!
.
Piet Hein
3 kommentarer (+add yours?)

  1. Lammelåret
    Jun 01, 2013 @ 18:28:04

    Veldig varme dager er perfekte til å rydde i kjelleren, for den som ikke vil bade. Jeg burde holdt meg i kjelleren i dag, kjenner jeg!

    Fortsatt god sommer!

    Svar

    • annebloggen
      Jun 01, 2013 @ 18:33:27

      Jeg har bare krypkjeller under huset mitt. Det blir litt utrivelig 😉
      I Vadsø er det ikke helt lov å klage på varmen. Vi har hatt mere sommer så langt i år enn vi kan ha på flere år til sammen. Det er godt å se at ungene koser seg. Men etter barnebarnbesøket har jeg tilbrakt dagen inne.

      Svar

      • Lammelåret
        Jun 01, 2013 @ 18:35:29

        Hehe.. ja krypkjeller er guffent!

        Skjønner deg godt mtp å slite i varmen, er selv så slapp noen ganger at jeg nesten ikke får i meg mat og ikke klarer tenke en eneste tanke helt ut.

Legg igjen en kommentar

