Om trafikklys, livet, Miss Marple og melankolsk musikk.

i kveld1,

When the light turns green, you go.

When the light turns red, you stop.

But what do you do when the light turns blue

with orange and lavender spots?

Shel Silverstein

.

Dette skulle bli et dypt innlegg om hvordan livet tar overraskende vendinger og setter en litt på prøve uansett hvor godt man har planlagt.

Om sorg.

Og om uventede gleder.

Sånne ting…

.

Men så var det Miss Marple på tv og nå er det seint og jeg er altfor trøtt til å tenke dype tanker.

.

I kveld er det nesten mørkt. Sola har tatt seg en pause i dag og vi har hatt regn og torden. Nå er lufta rein og sval og jeg har stått ute på verandaen en stund for å nyte den.

Det er lettere å sove når sola ikke skinner, men jeg vil ikke legge meg riktig enda. Jeg liker å trekke ut disse dyrebare timene med total ro før en ny, hektisk arbeidsuke tar til.

.

Jeg har kryssordet mitt.

Og en ny kanne kaffe.

Og melankolsk musikk som passer på en blå kveld.

.

Jeg kan sove når jeg blir gammel.

Det er lenge til.

 

Legg igjen en kommentar

