Om ting og tang.

goethe vår 1.

Hector the Collector

Hector the Collector
Collected bits of string,
Collected dolls with broken heads
And rusty bells that would not ring.
Pieces out of picture puzzles,
Bent-up nails and ice-cream sticks,
Twists of wires, worn-out tires,
Paper bags and broken bricks.
Old chipped vases, half shoelaces,
Gatlin’ guns that wouldn’t shoot,
Leaky boats that wouldn’t float
And stopped-up horns that wouldn’t toot.
Butter knives that had no handles,
Copper keys that fit no locks,
Rings that were too small for fingers,
Dried-up leaves and patched-up socks.
Worn-out belts that had no buckles,
‘Lectric trains that had no tracks,
Airplane models, broken bottles,
Three-legged chairs and cups with cracks.
Hector the Collector
Loved these things with all his soul.
Loved them more than shining diamonds,
Loved them more than glistenin’ gold.
Hector called to all the people,
«Come and share my treasure trunk!»
And all the silly sightless people
Came and looked…and called it junk.

Shel Silverstein

.

Det er ikke helt så galt fatt med meg. Men jeg kan falle for små, rare ting som andre kanskje ikke ser verdien i. Fordi de vekker minner eller fordi jeg synes de har en slags skjønnhet.

Jeg vil gjerne bidra til å holde liv i bruktbutikken vår og hvis man bare skulle kjøpe ting man har bruk for, hadde den jo gått konkurs.

Her er en liten samling av noen mine siste funn fra Det Hvite Hus:

Vekkeklokka er av den sorten vi hadde da jeg var barn. Den tikker mykt og vennlig og ringer iltert og den er er faktisk den eneste klokka i huset mitt. Ellers bruker jeg mobil og tv for holde styr på tiden.

Det lille strykejernet er til samlingen min som startet med min mors lekestrykejern i messing fra begynnelsen av tyvetallet.

Kaffeboksen er nostalgisk og har en nydelig rødfarge som pynter opp på det ellers gjennomgående blå kjøkkenet mitt.

,

brukt n.

Og så må vi ha en liten sang.

Denne i kveld. Den er trist og vakker slik jeg liker det.

Legg igjen en kommentar

