Fjorden min.

Jeg er oppvokst midt i granskogen. Som barn elsket jeg skogen og kunne ikke fortså min mors lengsel etter Vejle Fjord. Min far var innstilt på å trives der familen trivdes og snakket ikke så mye om at han savnet saltvann og måkeskrik. Men jeg husker at det skjedde noe med han når vi var på ferie hos tanter og onkler i Sandnessjøen. Han ble rakere i ryggen og smilte hele tiden. Nå handlet nok det like mye om at han var glad for å treffe famile og venner, men han ville alltid til Strendene (dette var før utbyggingen) eller sitte på en benk på kaia og se på båtene.

Da jeg flyttet til Vadsø savnet jeg skogen. Jeg savnet det å gå på en sti og ikke ane hva som er å finne rundt neste sving.

Nå savner jeg den ikke lenger.

I dag har min ludovenninne og jeg spasert langs Varangerfjorden i deilig sommervær.

Bare se:

.søndagstur1 søndagstur2 søndagstur3 søndagstur4 søndagstur5 søndagstur6 søndagstur7 søndagstur8 søndagstur9 søndagstur10søndagstur11 søndagstur12 søndagstur13 søndagstur14 søndagstur15

7 kommentarer (+add yours?)

  1. annegretekaspersen
    Jun 23, 2013 @ 19:13:13

    Flotte bilder!

    Svar

  2. Olaf Husby
    Jun 24, 2013 @ 09:09:52

    Flotte bildet!

    Svar

  3. annebloggen
    Jun 24, 2013 @ 14:47:23

    Tusen takk! Jeg skjønte nok at du mente «r».

    Svar

  4. bodilslilleblogg
    Jun 25, 2013 @ 18:37:08

    Nydelige bilder!

    Svar

Legg igjen en kommentar

