Om unger, svenske kjøttboller og fruktsalat.

barn.

Livet har stadig nye gleder å by på.

Sånt som at telefonen ringer klokka tre om natta og sommergjestene kan fortelle at de parkerer om fire minutter. Og at de har vett på å ha med seg svenske kjøttboller fordi de vet at bestemorkjøleskapet som regel inneholder et glass sylteagurker, et par poteter med ti centimeter lange groer, en pakke smør og egentlig ikke så mye mer når gjestene kommer halvannet døgn tidligere enn planlagt. Akkurat denne gangen inneholdt kjøleskapet forresten en halv lungemos, en blodpudding, et par søtpoteter og en pose løk også. Men det var det av en eller annen grunn ingen som ville ha.

Så for første gang i mitt liv har jeg servert kjøttboller med kjøpedipp til syv personer rundt salongbordet klokka halv fire en onsdags morgen.

Jeg har fått en ekstra glede denne sommeren. I tillegg til fine Anna har jeg også fått besøk av tre fantastiske bonusbarnebarn.

En av dem skal sove her i natt og har laget fruktsalat til oss helt alene.

En vil reise på tur med Hurtigruta sammen med meg.

Og en ga meg et kyss på kinnet før middag!

Ungene skal være litt i Annehuset og litt i det brune huset.

Så i kveld skal Ole Jakob sove midt mellom to fine jenter i bestemors seng.

.

unger3

Natalie har laget fruktsalat helt alene. Ole Jakob elsker fruktsalat!

unger2

Fine, fine Anna!

unger1

Anna vet at man må smile til fotografen og hvordan hun skal få Ole Jakob til å gjøre den han også.

Legg igjen en kommentar

