Be careful…

torden n.

For ettertiden skal jeg være litt mer forsiktig med å ønske meg regn.

I dag revnet himmelen.

Denne sommeren er ikke som andre sommere i nord. Vi har hatt varme og sol nok for minst ti år framover og i dag fikk vi en tilsvarende dose regn, hagl, lyn og torden.

Jeg føler meg ikke så høy i hatten når naturkeftene viser styrke på den måten.

.

Nå har det roet seg og i kveld er jeg alene i Annehuset. Det er litt deilig etter en hektisk dag med mye lyd både fra Tors bukker og fra oppspilte barnehagebarn og seks unger rundt et middagsbord.

.

I dag fikk jeg en god nyhet. Artikkelen jeg har skrevet til en bok om språkstimulering i barnehagen er endelig helt, helt ferdig og godkjent av forleggeren. De hadde funnet to siste ord som måtte endres og etter en ny gjennomlesning fant jeg to til selv. Boka består av mange ulike artikler skrevet av førskolelærere og høgskolefolk. Min artikkel heter Barn som Forfattere og handler om prosjekter jeg har vært med på å gjennomføre i min egen barnehage. Jeg vet ikke når boka kommer ut, men regner med at det blir før nyttår en gang. Det har vært en lærerik prosess å skrive noe som skal stå i en fagbok! Det er noe ganske annet enn bloggpludring og også noe annet enn å skrive en eksamensoppgave. Nå er jeg ganske stolt av meg selv!

.

Det er blitt natt og på tide å finne senga. Vi må bare ha litt musikk først.

Jeg fant ingen sanger om tordenvær, men vi kan jo ta denne?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Grete
    Jul 05, 2013 @ 06:33:30

    Så spennende,Anne. Den må jeg lese.

    Svar

Legg igjen en kommentar

