Langs fjorden igjen.

Jeg er klar over at når det gjelder fotografering, så er motivkretsen min litt snever. Hvis det ikke er barnebarn, er det fjorden eller kaiene.

Jeg er oppvokst midt i granskogen. De som har vært på Grua vet at det ikke er en overdrivelse. Dermed slutter jeg aldri å fascineres av det maritime. Jeg har bodd i Vadsø lenger enn jeg har bodd noe annet sted nå og det er dette som er hjemme, men jeg synes fremdeles det er litt eksotisk å krype under kaiene der lyset og fargene tar en rett med inn i eventyret.

Jeg har gått tur med min ludovenninne til Bietilækaia i dag også. Der kan man sitte på en benk og se utover fjorden. Og fra kaia og under kaia og på vei til og fra kaia kan man fotografere.

De to siste gangene har besøket på kaia forresten vært med livet som innsats. Min venninne er redd for kjempeblekkspruter. Dem har vi ikke sett noe til. Derimot har vi blitt angrepet av en mannevond måke! I dag var den så aggressiv at vi nesten måtte legge oss langflate i gresset. Heldigvis angriper den bare i det vi forlater kaia og går over i gresset og legger seg godt til rette på pipa på en av bygningene på anlegget så snart vi beveger oss noen få meter vestover.

Jeg vurderer å ta med hjelm neste gang.

Hvis alt går etter planen og vinden er barmhjertig, blir det en tur over fjorden i morgen…

.

hus1Dette staselige bygget er egentlig en ganske liten sjøbod.

husb1Svenske farger.

kaia 2Under kaia er det underlige farger.

kaiaUtsikt fra kaia mot moloen og Sørsida.

kaia3Båt.

 kaia5Drømmelys under kaia.

kaia8Under kaia igjen.

kaia7Utsikt til moloene og Sørsida.

kaia4 nDen samme sjøboden som på det første bildet.

Legg igjen en kommentar

