Om unger, spill og snekring.

gruk1n.

Når man får seg bonusbarnebarn er det en ekstra bonus at de liker å spille spill!

Da vi var på Hurtigrutetur til Kirkenes, fant tolvåringen en juniorutgave av Vil du bli Millionær til 19 kroner. Spillet skal passe for unger fra åtte til tolv, men det passer helt fint for gamle bestemødre med en viss erfaring fra quiz og kunnskapsspill også.

Det er mangt og meget jeg ikke vet, og jeg utklasser på ingen måte ungene. Årstall og sport og geografi er jeg like blank i uavhengig av hvilken aldersgruppe spørsmålene er ment for.

Det er uansett hyggelig å spille. Å ha en felles interesse er en fin måte å bli kjent på.

,

I morgen kveld skal de voksne i det brune huset få kvelden for seg selv og jeg skal plassere seks unger og to voksne i gjestesenger og på sofaer i Annehuset. Det burde gå bra, jeg hadde ni speidere i tenårene boende her i en uke for et års tid siden. Det blir nok en omgang spill da også.

.

I kveld er det bare meg her. Jeg kom akkurat hjem etter å ha badet unger og sunget nattasanger og lest om Pippi og trøstet og funnet løsninger på små og store problemer. Og altså spilt spill.

Tre av de voksne er nemlig travelt opptatt med å bygge en gigantisk platting utenfor det brune huset. De sager og skrur og vatrer. Snekring kan jeg like lite om som jeg kan om fotball, så jeg har lite å bidra med i det prosjektet.

Unger kan jeg ganske mye om.

Legg igjen en kommentar

