Om jobben min. Og fjorden min.

Jeg tror egentlig ikke jeg vil bli togvert. Og hvorfor bli arkeolog når jeg allerede har et yrke der jeg kan grave ting både ned og opp? I dag har jeg hjulpet ungene i barnehagen med å finne et skattekart. Et gammelt, skittent, krøllete skattekart med svidde kanter. Og med beskjed fra Kaptein Trelegg om at det ligger en skatt på øya. I morgen skal vi ut og lete! For å være helt sikker på at det ikke blir bomtur, tok jeg meg en tur ut på øya etter jobb i dag og nå er det i hvert fall helt sikkert at det ligger både mystiske gamle brev og en ekte sjørøverskatt der.

Det har vært en deilig dag i dag og det er vakkert på øya:

øya1

øya2

øya3

øya4

øya5

øya6

 

øya7

2 kommentarer (+add yours?)

  1. tantebe
    jul 24, 2013 @ 05:20:34

    Hm..akkurat nå gikk det opp for meg at barndommens skattejakter kanskje var laget av en voksen…Finnes ikke Kaptein Rødskjegg? 😉
    Nydelig plan og flotte bilder. Håper skattejakten ble vellykket,.

    Svar

    • annebloggen
      jul 24, 2013 @ 05:31:00

      Det kan jo hende at det ligger en skatt på Vadsøya fra før:-) Den ble bebodd på 1500-tallet, og mennesker fra mange steder i verden har bodd der. På tyvetallet mellom»landet» Roald Amundsen og Umberto Nobile der med luftskipene sine på vei mot Nordpolen! Da kan det vel ha vært sjørøverkapteiner der og gravd ned skatter også 🙂

      Svar

Legg igjen en kommentar

