Om sjørøverskatter og andre skatter. Og om pollenallergi.

NONE ARE n.

Om vi fant skatten?

Det gjorde vi! Etter mye gåing og mye leting. Kaptein Trelegg hadde ikke gjort det lett for oss. Han hadde lagt ut brev som sendte oss fra den ene siden av øya til den andre. Men til slutt fant vi den, under luftskipsmasta: Et lite skrin fullt av diamanter!

.

o4

o5

I fjæra fant vi mye annet rart også. Denne for eksempel. Jeg vet ikke hva det er, men jeg er svak for rustne rariteter.

o3.

Min lille, store skatt har gått og løpt ti-elleve kilometer i dag. Minst! Han har spist bålvafler og tegnet seg selv i ansiktet med blått kritt. Likevel klarte han å hoppe og sprette hjem fra barnehagen. «Prøv du også, bæstemor! Hopp og sprett, da går det mye lettere!»

.

o2

Lillebror er litt syk og vil helst bare være sammen med pappa når mamma er på jobb, men bestemor fikk bade begge og legge storebror. Han var sliten og sovnet fort, men vi rakk et kapittel om Pippi.

Og så denne perlen av en bok som verken han eller jeg blir lei av. Jeg leste den for ungene mine også da de var små. Dette er en vakker, poetisk, morsom og litt vemodig bok, laget av kunstnere som tar barn på alvor som lesere.

.

o6.

o7.

Nå er jeg også ganske trøtt og sliten. På denne tiden av året har jeg ikke den helt store gleden av fine sommerdager, for ute blomstrer gresset og da blir jeg syk. Rett og slett syk. Jeg nyser uavbrutt og øyne og nese klør og renner, hodet koker og kroppen føles som gelé. Allergitabletter har jeg gitt opp, de får meg til å sove døgnet rundt, så jeg drypper og sprayer og forbruker en tipakning med papirlommetørklær om dagen.

Men jeg er frisk nok til å få med meg Murdoch- mysteriene før jeg legger meg!

Legg igjen en kommentar

