Om været og sånt.

Jeg lurer litt på om de der oppe som styrer med været for Vår Herre (jeg regner med at Han har et eget team til det sånn at Han kan bruke tiden på de viktigere tingene), roter litt. Kanskje det er ferieavvikling og sommervikarer på jobb som ikke er blitt satt så godt inn i jobben og bare sprer været sånn litt tilfeldig utover. Det er meningen at det skal være arktisk klima i Vadsø. Det er det definitivt ikke  dag. I dag har et vært noe som ligner på tropisk vær. (Tror jeg, jeg har aldri vært i tropene). Det er hett, tordenen har rullet i hele ettermiddag og for en stund siden slo regnet ned over Annehuset med en slik kraft at jeg et øyeblikk lurte på om taket mitt ville holde. Jeg gikk ut. Jeg klarte ikke å la være. Det gjorde fysisk vondt og jeg ble gjennomvåt i løpet av sekunder, men det var morsomt. Det er ikke ofte det regner sånn her.

Før regnet satte inn, nøt jeg finværet så nært fjorden som mulig. Der er det lettere å puste i varmen.

Først tok jeg med meg guttene til øya. Storebror lekte og fant kråkeboller og jeg fotograferte. Lillebror sov i vogna og da han våknet og satt i lyngen og spiste krøkebær mens det hvite håret hans gikk i ett med myrullen og fjorden glitret i bakgrunnen, var mobilen tom for strøm. De bildene har jeg bare på netthinnen.

øya

øya1

øya2

Før ettermiddagens tur med min ludovenninne rakk jeg å lade opp igjen. Vi starte turen vår i solskinn, men måtte snart berge oss i ly for regn og torden.

.

torden1

torden2

torden3

torden4

torden5

torden6

torden7.

Og så kan vi jo unne oss en vakker regnværssang fra min barndom. Jeg elsket denne. Den er fremdeles fin.

3 kommentarer (+add yours?)

  1. tantebe
    Jul 29, 2013 @ 19:56:32

    Nydelige bilder fra en flott dag! 🙂
    Jeg tror Gud lagde været sånn at det lager seg selv: automatisk vær.. 🙂

    Svar

  2. annegretekaspersen
    Aug 05, 2013 @ 17:15:16

    Fantastisk fine bilder!

    Svar

Legg igjen en kommentar

