Utstilling!

bilde n

.

Man er alltid litt spent før en utstilling. Og jeg kan ikke nekte for at det er litt stas hver gang man kan plassere en rød prikk ved siden av bildet sitt. Det er en fin tanke at bildet mitt skal opp på en vegg hos noen jeg ikke kjenner og forhåpentligvis bli til glede der!

Innbringende ble kvelden imidlertid ikke, for jeg handlet for mer enn jeg tjente. Ole Jakob hadde sett seg ut et bilde da han var med meg og ryddet på lørdag; et bilde av en stor tulipan. Han har et godt blikk for hva han liker og har etter hvert en fin, liten kunstsamling. Tulipanbildet er strengt tatt ikke med på utstillingen i år, men Ole Jakob er en god kunde og det ordner seg!

Jeg synes det er fint å kjøpe bilder til ungene. Det er noe de kan ha glede av hver eneste dag i mange, mange år framover. Og så sikret jeg meg ett til meg selv og ett som de unge ønsket seg i julegave; en moderne, kul og hjertevarm variant av «Elg i Solnedgang«.

Til sammen solgte vi tyve av seksti bilder i kveld på åpningskvelden og mange var innom.

Guttene kommer hver gang og for meg er de de viktigste gjestene. Ole Jakob har vært med siden han var baby. Han elsker å gå rundt og se på bildene og han synes det er fint å få spise så mange saltstenger han vil, drikke Farris av glass med stett og skrive navnet sitt på nesten en halv side i gjesteboka. Og han vet at man skal pynte seg når man skal på vernissasje. I dag var han ekstra fin! Lillebror hadde også fått på seg finstasen. Han oppdaget druefatet og lekte gjemsel med pappa og bestemor. Da han ble lei av å se på bilder, fant han en stol som ga han utsikt til bilene utenfor.

.

alvingutten n                                 fri strek

.

I morgen tidlig skal vi to damene som har vært med i atelieret helt fra starten for ti år siden, på morgensendingen i loklaradioen. Jeg hadde et lignende oppdrag for noen uker siden og overlevde da, så det går nok bra denne gangen også. Jeg er bare ikke så flink til å snakke laaaaaangsomt!

Vi har fått et ark med spørsmål, så de får være kveldslektyren min i kveld.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. tantebe
    Aug 07, 2013 @ 06:05:44

    Bildene dine er nydelige!
    Spennende tider nå,med utstilling og radio. 🙂 Lykke til,og kose deg med all hurlumheien.

    Svar

  2. bodilslilleblogg
    Aug 07, 2013 @ 13:00:13

    Ja, enig – virkelig nydelige bilder, og lykke til med utstillingen fra meg også:)!

    Svar

Legg igjen en kommentar

