Lykken er…

llllll

 

Lykken er en gammel hatt som din beste venn har hatt, sang Hanne Krogh en gang for lenge siden. Og så var det noe med sild i dill.  Jeg har ingen venner som bruker hatt og jeg liker virkelig ikke sild. Verken med eller uten dill. Jeg er forresten ikke så glad i dill heller. Både Arne Bendiksen og Hanne Krogh har vel hatt stoltere øyeblikk enn dette.

Men det var ikke det som var poenget.

Poenget var at denne sangteksten i all sin ufullkommenhet har et veldig fint budskap: Nemlig at lykken er der rundt oss i de små tingene og at det som er lykke for andre ikke nødvendigvis er det samme som det som er lykke for meg.

.

spill 11  spilll111

Lykken er for eksempel et barnebarn som vil spille spill med meg. Selv om han vinner…

løvetann3

løvetann4

Løvetann…

pappa

En vandring på Ekkerøy med folk jeg er glad i…

kommode

20130811_125819

Å finne en søt, liten kommode på brukstbutikken som passer til det fine kjøkkenskapet mitt…

v2

Å være i gang med et nytt bilde…

bok2

Gode bøker…

Musikk fra syttitallet…

.

Hvis jeg hadde hatt en hatt (arvet fra en venn eller ikke), skulle jeg ha tatt den av for Arne Bendiksen!

.

PS: I fall noen av mine lesere er for unge til å huske denne teksten, kan den leses her.

Legg igjen en kommentar

