Regn. Og om en planlagt tur.

regn a

.

Jeg skulle bare ut for å berge inn Ape-bindet av Verdens Dyr som var blitt liggende ute etter Ole Jakobs høstrengjøring i dukkehuset. (Han har et lite bibliotek der ute).

Det regner!

Ikke tropisk tordenregn.

Men svalt, mildt, mykt høstregn.

Lufta var rein og klar og regndråpene var det eneste som laget lyd.

Jeg hadde ikke tatt på meg sko, for boka lå på plattingen rett utenfor døra.

Jeg gikk ut på gresset og ble stående der en stund i skumringen.

Så gikk jeg inn for å koke meg kaffe og dikte årets første høstdikt:

,

Regn

Lindrende høstregn

sildrer fra grå kveldshimmel.

Noboens katt kroer seg

i en gammel stol

på verandaen min.

Jeg står barbeint

i kjølig gress

og håper at ingen andre

enn katten

ser meg.

,

Andre har nok diktet bedre…

,

I kveld har jeg vært i atelieret for å hente bildene jeg og familen kjøpte under utstillingen og for å planlegge tur hit!

Vi damene skal bruke noen av inntektene fra billedsalg på en tur til vakre Kongsfjord Gjestegård. Vi skal besøke lokale kunstnere, spise godt (og kanskje drikke litt vin), fotografere, lage skisser og sove godt på et av disse rommene.

Vi rekker å besøke landhandelen også før de stenger for sesongen.

.

I kveld er denne fin som nattasang.

Legg igjen en kommentar

