Om stress, ødelagte briller, en søt lillebror, lykke, en god bok og et godt spill.

future n

.

Jeg har satt meg på brillene mine igjen. Jeg gjør det rett som det er. Jeg ser ingen ting på nært hold når jeg har dem på og tar dem av meg over alt. Noen ganger legger jeg dem fra meg på lite gjennomtenkte steder som for eksempel på sofaen. Sist måtte jeg vente i seks uker på ny stang fra Italia. Denne gangen tror jeg heller jeg kjøper meg nye briller. I mellomtiden får jeg være halvblind. Det gjør alle ting litt tyngre og jeg blir sliten i hodet og stiv i skuldrene.

I neste uke begynner det nye barnehageåret. Det er mye å tenke på og helt sikkert mye jeg har glemt.

Jeg er litt stressa.

Sånn er det.

Men i dag nyter jeg morgenkaffen min sammen med lillebror. Vi har vært oppe siden klokka seks. Jeg står alltid opp klokka seks for å ha en rolig stund på sofaen før dagen starter, men det er ekstra koselig når man har selskap.

Storebror sover i telt på vakre Ekkerøy med pappa. Vi har fått oppdateringer på Instagram: Bildet av fleskepannekake fra bål og av en gutt i lav kveldssol. Han var myk og litt sentimental da han dro. «Kommer du til å savne mæ bæstemor? æ kommer tilbake på lørdag.»

Mammaen nyter nok litt alenetid og muligheten til å sove lenge.

Alvin har sovet sammen med meg i natt. Jeg våknet av at han snakket med Lollo. Da vi sto opp gikk han på do for å finne litt papir til å tørke Lollos nese med «Lollo nørr!»  Nå ser de på barne-tv begge to. For det får man lov til når man spiser frokost hos bestemor. Og da kan bestemor løse Rolf Hansens kryssord til sin frokost.

I går hadde vi besøk av verdens beste Trine. Vi voksne spilte ett spill mens Alvin strødde et annet utover hele stuegulvet og prøvde å sette sammen en babushka med mange deler. Det er mange kombinasjonsmuligheter, men har begynte å finne ut av det etter hvert.

Mye seinere på kvelden da lillebror forlengst hadde sovnet og besøket hadde gått hjem (og vi hadde rukket å avtale pr mail og telefon at vi skulle kjøpe de 150 nye spørsmålene til 20 spørsmål-spillet som endelig har kommet på markedet), kokte jeg ny kaffe og nøt at sola ikke lenger skinner utenfor vinduene klokka halv tolv på kvelden.

Og så leste jeg litt i denne. Jeg har lest den før, selvfølgelig, alle tre bindene. Men dette er lesning som passer for ikke helt voksne bestemødre når høstmørket er tilbake. Ikke se filmen først! Den yter ikke boka rettferdighet i det hele tatt.

.

Omtrent sånn kan lykken se ut.

melon1Melon og barne-tv etter kveldsbadet.

hvile litt

hvile litt2Og så en kosestund med Lollo og bestemor.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. tantebe
    Aug 17, 2013 @ 06:59:23

    Hm..koselig. Jeg ser at broren,eller kan det være sønnen til Raffen .bor hos dere. Raffen bodde hos min nevø 😉
    Heldige,barnebarna dine!
    Høsten er kommet til Sørlandet også..vakker,med høy ,blå himmel.
    Ha fin helg.

    Svar

  2. annebloggen
    Aug 17, 2013 @ 07:07:29

    Lollo er visst en jente. Det kan være datteren eller niesa:-) Alvin elsker henne og har hatt henne med over alt siden han fikk henne på syden-tur i mai. Nå har vi sendt gode venner av gårde til syden for å skaffe en reserve (nesten bare derfor…)

    Svar

Legg igjen en kommentar

