Om jobben min, en fin dag og en komiker vi aldri vil glemme.

i try to 1n

I try to take one day at a time,

but sometimes several days attack me at once.

,

Det er planleggingsdager i barnehagen. Det nye barnehageåret står foran oss og Dagbladet bringer en sjekkliste for foreldre med krav de bør stille til barnehagen. De oppfordrer foreldre til å være oppmerksomme på sine rettigheter.

Hodet mitt er fullt av whatifer og burdehagjorter og kanjeghaglemter og jeg har skuldrene i ørehøyde. Sånn er det alltid ved inngangen til et nytt barnehageår. Men sånn må det være. Barn som har full plass i barnehagen tilbringer mere våken tid der enn hjemme. Man være ydmyk når man jobber i barnehage. Den dagen man begynner å ta lett på det og tro at man ikke skal anstrenge seg, må man lete etter en annen jobb.

Jeg har ikke hatt så mye ferie i år, men gårsdagen føltes som en hel liten ferie i seg selv og ga overskudd til å gå på det nye året med krum hals. Guttene og jeg koste oss på musemskaia, på moloen og langs kjærlighetsstien og etterpå var hele familen på blåbærtur og middagsgrilling på Røde Kors-hytta. Sola varmer fremdeles, men i går var temperaturene levelige for en svett, gammel bestemor.

Jeg lar bildene tale for seg selv.

.

b6  b8

b9

b12

b13

b14

b15

a3

a4

b333

b199

b2

b3

b4

b5

b18

b19.

.

I dag kom meldingen om at Rolv Wesenlund er død etter lengre tids sykdom. Da jeg var barn samlet vi oss rundt fjernsynet når «Takk for det» med «Wesensteen» ble vist. Og vi lo så vi hikstet! Mange av sketsjene er blitt historiske og ord og uttrykk som «supperåd» og «doble fustasjeopphengsforkoblinger» vil aldri bli glemt.

Nåhar jeg kost meg med noen av disse små snuttene på You-Tube. Og jeg vet ikke om jeg ler fordi jeg lo den gangen eller fordi jeg faktisk synes det er morsomt for mye av det er faktisk det reneste vrøvl. Men det er ikke så ofte jeg sitter alene hjemme i stua mi og ler. Og sketsjene vekker minner om lørdagskvelder med solo og moccabønner og familehygge.

Hvil i fred Rolv.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. tantebe
    Aug 20, 2013 @ 06:12:13

    Nydelige bilder fra en flott dag. Kanskje du har litt blåbær å røre også? 🙂
    Dagen i barnehagen er lang for mange barn..noen ganger tenker jeg at kanskje foreldre skal lage en sjekk liste for foreldre også..Dere gjør en flott jobb i barnhagen!
    Ha fine dager,oppstart er spennende og slitsomt og spennende 🙂

    Svar

    • annebloggen
      Aug 21, 2013 @ 16:17:29

      Blåbæra ble med hjem til ungene:-) det er i hvert fall en svært, svært viktig jobb vi gjør. Når jeg ser på mine barnebarn er jeg sikker på at de har det fint i barnehagen.

      Svar

Legg igjen en kommentar

