Sånt som jeg liker.

Jeg liker Speidere.

Og vafler.

Og Varangerfjorden.

Og høsten.

Og Ole Jakob!

Jeg liker onsdagskvelder der jeg kan kombinere alt dette og få oppfylt mye mer enn tre ønsker på en gang:

,

speiderkveld4Hvis det skal bli ved til bålet, må alle hjelpe til. Ole Jakob er blitt stor gutt og hådterer saga helt fint.

speiderkveld8Greinsaksa også. Det er mitt yndlingsredskap. Greinsaks får en til å føle seg sterk!

speiderkveld3På bålet kan man steke både vafler og pinnebrød! Bålvaffeljern av denne sorten anbefales varmt til alle som liker bålkos.

speiderkveld7«Sorry, bæstemor! det blei litt mer enn ett hjerte. E det greit?»

speiderkveld10Etter speidermøtet syklet Ole Jakob hjem mens jeg halset etter. Det er fin trim for begge to.

speiderkveld5På hjemveien skiftet været og på den andre siden av fjorden steg en regnbue opp fra fjellene. I hvert fall var det sånn det ut.

speiderkveld6Så svingte vi opp i skogen. Det er det humpete og tungt, men morsomt å sykle. Og så faller man mykt hvis man velter og kan benytte sjansen til å plukke litt blåbær.

speiderkveld9Den fine skogsstien er en snarvei hjem, men turen er på drøyt to kilometer uansett.

speiderkveld2

speiderkveld1Avblomstret geitrams har sin egen skjønnhet i kveldslyset.

.

Jeg liker Alf Prøysen også:

Du seie itte du som kjøpmæinn på Toten da. Når folk kom å ville kjøpe tre toms spiker så sa´n: – Nei, tre toms spiker har je itte, men je har no styggelig lang to og en hælv toms.

Fra Livets sekund, 1975

2 kommentarer (+add yours?)

  1. annegretekaspersen
    Aug 29, 2013 @ 16:15:14

    Alf Prøysen forsvant et sted…?

    Svar

Legg igjen en kommentar

