Bilder fra en deilig helg.

Som noen av dere kanskje har fått med dere, har jeg tilbragt helga her sammen med damene jeg deler atelier med.

Det har vært en fantastisk helg med sosialt samvær, god mat, vakre spaserturer,kunstopplevelser, naturopplevelser, shopping og tid til å slappe av og lese. Jeg har sovnet og våknet til bølgeskvulp og vasset i bølgene på den lille sandstranda før de andre sto opp.

Kongsfjord Gjestehus er en perle som må oppleves! For oss er det bare et par timers kjøretur dit, men å tilbringe en natt eller flere der, er vel verd en tur fra den andre enden av Norge. Her er nydelige rom, en koselig resturant som serverer lekker mat, turmuligheter, ro og stillhet og vennlig vertskap.

Akkurat nå er jeg full av inntrykk og mobilen er full av bilder. Og så har jeg besøk av en fin, liten gutt som hadde savnet bestemor og gjerne ville overnatte. Vi har spilt UNO og lest om Bella og Gustav i sofaen mens han spiset en babybel-ost til kveldsmat.

Derfor blir dette mest et billedbrev:

k15

k9

kkkkkk

Utsikt til Gjestegården fra to ulike kanter. Jeg bodde i andre etasje i det lille, blå huset på et vakkert lite rom med, kunst av Claudia Casaletti på veggene, deilig seng og lekkert bad. Klikk dere litt rundt på Claudias hjemmeside. Den er veldig fin. Jeg kjøpte postkort med noen av motivene hennes, men kommer nok til å kjøpe et bilde en gang også.

I Kongsfjord er det mye spennenede å ta bilder av. Bygninger, for eksempel. Noen av disse hører til på gjestegården. Noen står andre steder i Kongsfjord.

k7

k5

k1

k3

k4

k17

k14

k13

k12

Denne rare, lille brygga var utsikten fra vinduet mitt:

k2

Den ser ut som et dyr som vassser i vannet.

Noen motiver har jeg lekt litt ekstra  med i photoshop:

k6

k16

k8

k18

kkk

Her er fotsporene mine i sanda:

k10

Og utsikten mot havet fra et punkt et stykke opp i fjellet:

k20

Vi møtte Elvis også, forresten. På Kongsfjord landhandel. Det stedet skal jeg fortelle mer om i morgen.

k19

2 kommentarer (+add yours?)

  1. tonetrinn
    Sep 01, 2013 @ 20:35:42

    Et bilde sier mer enn 1000 ord…. De gamle, slitte husene snakker sitt eget språk synes jeg. Stemningsfulle og fine bilder!

    Svar

  2. Trackback: Ikke akkurat en blomst… Og litt turistreklame. | Annebloggen

Legg igjen en kommentar

