Om influensa, stemorsblomster og blåbær.

forkjøla2

.

Det passer aldri å være syk.

Når man ser bort fra skrøpelig rygg og pollenallergi og dramatiske utbrudd av elveblest, er jeg som regel frisk. Derfor blir jeg nesten indignert når influensaen rammer meg også.

Jeg har ikke tid til å være syk akkurat nå!

Men det er jeg altså. Jeg har influensa. God, gammeldags influensa med sår hals og feber og nysetokter og alt som hører med.

Sånn er det.

Jeg skulle ha vært i atelieret i kveld for å omsette inntrykkene fra Kongsfjordturen til akryl på lerret, men jeg har kapitulert og krøpet under dyna med Paracet, CuraMed, Repsils og en gammel kriminalroman. Jeg tror ikke noen av delene faktisk hjelper mot forkjølelsen, men hvem vet? Kanskje jeg våkner frisk som en fisk i morgen.

.

Da jeg kom hjem fra jobb i dag, noe medtatt, ble jeg møtt av dette synet:

.

blomst

,

Jeg var for seint ute med å kjøpe sommerblomster i år og da jeg endelig kom meg til gartneriet, hadde de bare noen pjuskete stemorsblomster som ble solgt for ti kroner stykket. Jeg har stelt pent med dem og de fleste har hanglet seg igjennom denne varme sommeren i nord. Men da jeg kom hjem søndag kveld, var det blitt høst i blomsterpottene også. Alle stemorsblomstene hadde tilsynelatende bukket under. Hva som fikk denne til å livne til, vet jeg ikke, men det var et fortrøstningsfullt syn!

Jeg håper jeg livner til på samme måte til i morgen!

Den fine sommeren har forresten gitt oss en fin bærhøst også. Ole Jakob er veldig, veldig glad i blåbær!

,

blåbær_edited-1

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Arvid Hernæs
    sep 04, 2013 @ 09:41:13

    Nei, det å være syk er ikke bra. Jeg har også vært syk en stund, og det har blitt lite skriving. Inspirasjonen har vært lik null, men nå går det bedre.

    Svar

Legg igjen en kommentar

