Om høsten, dikt, dans og en liten skatt. Og litt om vemod.

Når sommeren kaster inn håndkleet, våkner dikterspiren i meg.

Det skal dessverre litt mere til før danseren i meg våkner. Jeg tror min indre danser er enda vanskeligere å lokke fram enn min indre husmor.

Likevel heter dette høstordet:

Dans

Sval, våt vind danser gjennom høstkledde bjørker

langs hjemveien min.

Under gatelysene

danser gule blader

på svart asfalt.

Hvite nattsvermere

danser i lyset ved døra og sperrer meg ute.

Hvis jeg kunne, ville jeg ha danset

i fuktig gress

gjennom den myke, trygge natta.

,

blader.

Og så må det være med noen skrytebilder av den kjære, store, lille gutten som kan både tegne og spikke.

Uansett årstid!

,

spikke

tegne2

tegner.

Og en vakker og helt spesiell nattasang.

.

I morgen skal jeg hjelpe til med kaffeservering etter en begravelse. En fantastisk mann i byen vår døde for en ukes tid siden. En mann full av varme, entusiasme, positivitet og raushet. Han vil bli savnet av alle, og jeg håper og tror at han og det han sto for aldri vil bli glemt. Han har satt dype, gode spor.

Tankene går selvfølgelig aller mest til familien hans i disse dagene.

Det blir fint å kunne bidra med en kake og litt kaffekoking.

 

7 kommentarer (+add yours?)

  1. astridterese
    Sep 06, 2013 @ 11:28:15

    Det var et nydelig dikt! Og vakre bilder 🙂
    Det er fint å kunne være med å hedre et godt menneske, selv om det bare er med kaffekoking 🙂

    Svar

  2. Arvid Hernæs
    Sep 15, 2013 @ 22:21:32

    Dikt er som farger, du ser,nyter, og de formes som ord. Fint!

    Svar

  3. Arvid Hernæs
    Sep 15, 2013 @ 22:38:37

    Men se:
    De blekner ikke
    bladene som skaper farger
    i en verden
    som nekter å dø
    selv om de daler
    på en våt asfalt…

    Svar

    • annebloggen
      Sep 16, 2013 @ 05:01:25

      Det tar nok litt tid og øvelse før jeg blir like flink som deg tl å sette sammen ord til dikt, Arvid:-) Men det er morsomt å leke med ord og bilder.

      Svar

  4. Arvid Hernæs
    Sep 17, 2013 @ 08:20:20

    Jeg synes du er flink jeg. Jeg får inspirasjon av bildene dine. Jeg jobber for tiden med å finne et bokforlag som vil gi ut tekstene mine – men det er mye jobbing som gjenstår.

    Svar

Legg igjen en kommentar

