Om shopping og skipsvrak og flaskepanting.

I dag skulle jeg ha med meg guttene til byen. Jeg skulle handle litt av hvert. Nyttige ting og mindre nyttige ting. Jeg stresset litt rundt mens Ole Jakob prøvde å konsentrere seg om barne-tv.  «Du må minne bestemor på at jeg må kjøpe eyliner», sa jeg. «Og ny kullsyrepatron«. «Å, ja» sa Ole Jakob. «Eyeliner?». «Ja» sa jeg. «Og så må vi finne de gamle kullsyrepatronene, skal tro hvor jeg satt dem!» «De gamle? Fra et gammelt skipsvrak?» Spurte Ole Jakob. «Nei fra Brisbrusmaskina. Det er en sånn en som lager boblene i Brisbrusen, vet du. Den som gjør at maskina promper». Ole Jakob og jeg pleier å lage det han kaller brisbrus i sodastreamen min: Vann med kullsyre og friskpresset sitron. Det er nydelig og sunt og Ole Jakob elsker det. «Å, ja», sa han. Jeg fant omsider den gamle patronen. «Vi må ha med denne til butikken skjønner du». «Å ja», sa han, fremdeles litt desorientert. «Er det den gamle eylineren din? Den som er fra et gammelt skipsvrak?»

Vi fikk handlet både kullsyre og sminke og frukt til fruktsalat og pynt til det store selskapet vi snart skal ha i familen: Alvin fyller to år og skal ha barnedåp samme helg. Storebror fyller fire og et halvt. Slekt og venner er invitert til feiring og bestemor og storebror har fått ansvar for bordpynting. Ole Jakob visste akkurat hva han ville ha og valgte noe helt annet jeg jeg ville ha valgt og noe helt annet enn det jeg trodde han ville ha valgt. Men det skal bli kjempefint!

Bildene er fra flaskepanting samme med mammaen i går. Jeg vet ikke om andre folk passer på å være like fargekoordinert før de panter flasker?

,

panting2  panting4  panting  panting3

Legg igjen en kommentar

