Om jubileer, tid, livet og sånt. Og om en fin søndag.

regnbuen n

I går dukket det opp et pussig, lite symbol i den den lille ruta der det av og til kommer snakkebobler og stjerner når noen liker det jeg har skrevet, eller har lagt igjen en kommentar. Det viste seg å være en pokal! Jeg hadde fått en gratulasjon fra WordPress fordi det var akkurat tre år siden jeg registrerte bloggen.

Thanks for flying with us. Keep up the good blogging! sto det.

,

Tid går ikke, tid kommer, sier noen.

Det er sånt man får vondt i hodet a å gruble over.

Den gjør nok begge deler.

Nå har jeg altså skrevet små dagbokinnlegg så godt som daglig i tre år og i kveld har jeg kikket litt tilbake på disse tre årene.

Og tenkt på dette med tid og på hva man bruker livet til.

Det har vært begivenhetsrike år med sorger og gleder, med oppturer og nedturer, med stress og travelhet og med rolige dager. Jeg har fått to barnebarn i denne perioden og mine barn har mistet sin far og fått en liten bror. Jeg har vært i bryllup, barnedåp og begravelse. Jeg har malt og skrevet, vært på speiderleirer og kranglet med datasystemene på jobb. Jeg har hørt på musikk, lest og løst kryssord.

Noen ting har jeg lagt bak meg, noen ting hadde jeg glemt, noen ting fortsetter og noen ting har jeg drømmer og planer for.

Mest har livet vært godt. Og mest har det bestått av hverdager.

Hverdager som har kommet og gått.

De hverdagene som er livet.

Og som er verdifulle uansett om de er bare glade eller litt strevsomme.

Å skrive har hjulpet meg til å se mange ting litt klarere og kanskje til å forstå meg selv litt bedre? Og så er det faktisk fint å ha disse små nedtegnelsene. Så takk så mye til dere også, Word Press!

.

Men i  dag er ikke hverdag. Det er søndag. En helt spesielt fin søndag!

En søndag som startet klokka seks med at Alvin la seg oppå ansiktet mitt og sang bæ, bæ lille lam. Etter det gikk det slag i slag. Er det mooorrraaa???? Gaulet Ole Jakob fra sitt rom en liten halvtime seinere. Da var jeg for lengst lys våken og vi sto opp alle tre. Guttene forsvant fort ut på kjøkkenet og da jeg skulle se hva de romsterte med, var de i full sving med å lage frokost. Flinke unger! Ole Jakob syntes vi trengte mye brød. Alvin var mer opptatt av tomatene og la dem i en fin skål. Etterpå tok han alle sammen ut av skåla og la dem på sin tallerken. Det er komplett umulig å kjøpe nok tomater i vår famile.

.

søndag7

søndag6

søndag1

søndag2

søndag5

søndag4

Ole Jakob ryddet opp etter frokosten også. For i morges hadde ryggen min en dårlig dag. Jeg kunne knapt gå. Men jeg hadde lovet guttene bålvafler på speiderhytta og jeg vet at bevegelse er det eneste som hjelper, så vi fant fram turklær, smurte matpakke og lagde god vaffelrøre med spelt og rug og havre og kardemomme.

Lillebror slappet av i vogna og sovnet etter hvert men bestemors leirbålskappe som teppe mens vi andre kjempet oss fram i motvind de tre kilometerne langs fortau og gangstier og skogsveier. Det var verd slitet! Ole Jakob saget ved til bålet. Det har han fått god dreis på. Og etterpå spikket han. Lenge! Bålet brant godt og vaflene smakte nydelig. Bålvaffeljern anbefaler jeg til alle som liker  å kose seg ved ved et bål.

.

søndag9

søndag22

søndag19

søndag18

søndag17

søndag16

søndag12

søndag11

søndag10

søndag8

.

Lillebror måtte hjelpe til med å hente vann til å slukke bålet med og trillet leende gjennom gresset ned mot bekken. Ha vasset litt også og ble våt på sokkene, men det var ikke så farlig, for da vi skulle hjem, var det blitt sommervær og de tykke turklærne måtte av uansett.

søndag15

søndag14

søndag13

søndag21

søndag20

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Lammelåret
    sep 08, 2013 @ 21:03:02

    Gratulerer med tre år, det er ikke verst! Har vel blogget omtrent like lenge som deg, så jeg venter på pokalen min, hehe..

    Godt at dere har hatt en fin helg. Å komme seg ut gjør som regel godt, selv om kroppen ikke har helt lyst.

    Ønsker deg en god uke!

    Svar

  2. annegretekaspersen
    sep 10, 2013 @ 15:39:12

    Grattis med jubileum! Jeg har passert 5-årsjubileum 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

