En litt (ganske mye) bedre dag.

today.

Det går ikke alltid som man har tenkt og planlagt og sett fram til. Ofte er det humper og snubletråder langs veien.

Og så må man stoppe opp og tenke litt og samle nye krefter før man tar fatt på veien videre. Og kanskje må man vurdere å gå en annen vei. En som er litt mindre utfordrende.

For man kan ikke alltid klare alt og noen ganger, når man er litt sliten, kan humper kjennes som fjell og snubletråder som Shelobs edderkoppspinn.

Det er ikke noe galt i å velge den litt lengre og litt mer krokete, men langt lettere stien rundt. Og ta noen kaffepauser underveis.

Sånn er det.

Det handler ikke om store ting.

Jeg er bare bitte litt frustrert. Og ryggen blir ikke bedre.

,

Men jeg er ikke på langt nær så frustrert som jeg var i går!

For denne dagen ble alt jeg håpet på!

Det har til og med regnet.

Ole Jakob ble med meg hjem etter barnehagen. Han jobbet iherdig i hagen en time med greinsaks og sag. Han skulle tjene noen kroner fordi han skal spare til dåpsgave til lillebror. Etterpå dro vi på speidermøte sammen. Der var det hyggelige folk i alle aldre, bål, vafler og god stemning. Så syklet han hjem mens jeg hastet etter. Det er en lang tur, og kveldene er blitt mørke. Vi gjorde kveldsstellet enkelt og prioriterte en kopp kakao før leggetid. Han får ikke denslags så ofte og ble helt lykksalig. Tidligere i dag gikk han til og fra biblioteket med barnehagen. Det er en tur på omtrent seks kilometer det også, så han var sliten, men deilig glad da han sovnet i armkroken min.

Og så er det at når man ligger der med en myk, varm, sovende gutt i armen, så er det plutselig ikke noe annet i hele verden som er viktig og alle frustrasjoner og irritasjoner og bekymringer og smerter fordufter som dogg for høstsola.

Så heldige vi er vi som får oppleve en kjærlighet som er så sterk at den fyller hele kroppen med varm lykke.

,

hage22

hage5

hage4_edited-1

hage3_edited-1

hage

sove

.

Jeg skal snart legge meg jeg også. Det tar sin tid å brette ut ryggen om morgenen.

Jeg skal bare se ferdig Murdoch- Mysteriene.

Og leke litt med photoshop:

.

oo_edited-1

o

,

Legg igjen en kommentar

