Om venner, spill, bilder og et blått rom i et blått hus.

venn n 1.

Det har vært en fin helg.  Altfor kort, men fin!

Jeg har hatt tid med meg selv og tid med folk jeg liker å tilbringe tid med.

Trine har nettopp dratt hjem etter noen omganger med 20 spørsmål. Vi kjøpte nye kort og kan endelig spille spillet igjen uten å løse oppgavene på første hint (selv om vi fremdeles gjør det av og til).

Nå slapper jeg av med fin musikk og med å leke meg i photoshop med bildene fra Kongsfjord. Fotografiene – i ulike versjoner- skal skrives ut og tas med i atelieret og bli til inspirasjon for bilder i akryl på lerret. Innen kulturuka i november håper jeg å ha klar en liten temautstilling med foto og malerier fra dette deilige stedet som jeg snart vil tilbake til. Jeg må bare finne ut hvordan… Jeg tenkte buss. Trine foreslo Hurtigruta fra Vardø eller fly til Berlevåg. Vi får se, vi får se. Når man ikke har bil, må man være kreativ.

Jeg har ikke vært på ferie i år, men en helg i Kongsfjord vil gjøre opp for det. Jeg tror aldri jeg har funnet en sånn ro, eller sovet så godt noe sted i hele mitt liv som i dette rommet:

.

f8

I dette huset:

f9

På denne gjestegården langt mot nord og øst i landet:

f99

.

Stedet anbefales varmt for alle som trives med stillhet som bare brytes av bølgeskvulp og hyggelige samtaler. Det er ikke så vanskelig å komme seg dit som jeg får det til å høres ut som.

.

Her er noen av Kongsfjordbildene i ny drakt:

,

f7

f6

f1

f2

f3

f4

f5

 

f96

 

f97

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Arvid Hernæs
    Sep 23, 2013 @ 08:25:47

    Fine bilder. Du får med deg det «vanlige» livet i bloggen din, og det liker jeg. Jeg prøver også det i mine tekster. Jeg har jobbet med «Sannhetens regnbuespill» lenge nå – det er altså tittelen jeg har tenkt å bruke på diktsamlingen min. Livet består av farger, det er bare å se dem, de er rundt oss. Det er derfor jeg liker høsten så godt… selv om det går mot vinter.

    Naustet

    Det står der
    enda
    enda skal det leve
    noen år til

    Vintrene kommer
    vinden sliter
    trekker livet
    ut av veden
    saltet tærer
    på hvert fiber
    i et naust
    som nekter å dø
    men vil leve
    noen år ti

    Svar

  2. Arvid Hernæs
    Sep 23, 2013 @ 08:26:55

    … noen år til

    Svar

Legg igjen en kommentar

