Feriedag!

barn_edited-1.

Jeg nyter en lat morgen sammen med guttene. Jeg har omsider klart å presse inn en etterlengtet feriedag. En av kollegaene mine så litt undrende på meg da jeg fortalte at jeg ville bruke dagen sammen med barnebarna, men dette er min feriedag som jeg skal nyte sånn som jeg aller helst vil nyte den. Og selv om jeg liker å være alene, er det enda finere å være sammen med noen man er glad i.

Guttene ser på Art Attack og tegner. Ole Jakob tegner en bil med skarpt lys, Alvin tegner er stor krussedull som strekker seg over tre ark og litt av salongbordet.

Jeg drikker kaffe. Seinere i dag skal vi i kirka en tur. Alvin skal døpes på søndag og vi skal se på døpefonten og kanskje hilse på presten så han (Alvin altså, ikke presten) er litt forberedt på hva som skal skje. At det blir kaker og pakker virker det som han har forstått.

Og så skal vi på kaffefé og på Det Hvite Hus.

Og i kveld skal Ole Jakob og de andre speiderne lage mat på bål i høstmørket.

Det blir en fin dag.

Akkurat en sånn feriedag som jeg har ønsket meg.

Den kommer nok bare til å være litt for kort.

.

Og så vil jeg minne om at denne gutten snart kommer med ny plate, denne gangen på norsk. Plata inneholder blant annet  denne sangen som er en av de vakreste jeg vet. Teksten er av dikteren Helge Stangnes.

.

kkk

Legg igjen en kommentar

