Om den bitte lille ferien min.

llllll,

Den bitte lille ferien min ble fin.

Men en dag er selvfølgelig ikke nok. Neste gang skal jeg ta skikkelig i og ta minst to dager i strekk. Jeg har mange dager til gode.

Jeg tok med guttene på omvisning i kirka for å forberede Alvin til den store dagen på søndag. Begge har vært der før, men ikke så ofte og aldri på orgelgalleriet høyt der oppe hvor man har utsikt over hele kirkerommet og kan se ned på skipet som henger fra taket. «Oi, oi oi», sa Alvin begeistret. Så viste jeg dem lekekroken. Den var ikke like imponerende, for det lå det bare noen fargeblyanter uten ark til og et par bøker. Jeg forklarte guttene at jeg skulle si i fra om at de som jobber der måtte legge fram noen ark og at det var lov å gå helt rolig ned og sette seg og tegne hvis man kjedet seg.  Ved siden av lekekroken står det et gammelt, lite orgel som er hentet ned fra et rom lengre opp i tårnet. «Og det her kan ungene spille på hvis de kjeder seg», sa Ole Jakob forhåpningsfullt. «Nei», sa jeg. «Det kan de nok ikke. De kan bare sitte her og tegne og lese.» Han tenkte seg om et øyeblikk og så sa han: «Det her kan de voksne spille på hvis de kjeder seg!»

Etterpå gikk vi på kafé og spiste skikkelig lunsj. Ole Jakob er sin mors sønn: Med salaten kom det en kurv med brød og smør. En liten pakning med Soya Soft og en med Meierismør. Han gransket begge pakkene nøye og så spurte han: «Korsen smør e økologisk, bæstemor?»

.

smør n

Legg igjen en kommentar

