Om barnedåp, MacGyver og en fin sang.

septemberkveld 2.

Det har vært en veldig fin og veldig travel helg. Nå er det hverdag igjen. Jeg har vært tidlig oppe og koser meg med med min fjerde kopp kaffe mens MacGyver prøver å forhindre at et eller annet går i lufta. Han har som vanlig mindre enn fem minutter på seg. Men har gir ikke opp og ser løsninger! Hvis man ser på MacGyver med et åpent sinn, er det faktisk svært underholdende. Og litt oppbyggelig: Se positivt på situasjonen og gjør det beste ut av det med de midlene du har. Man trenger ikke dyre motivasjonsseminarer når man har mannen med hockeysveisen.

I dag skal jeg gå på jobb med den mentaliteten i stedet for å ergre meg over kommuneøkonomi og vikarproblematikk.

.

I går ble lillebror døpt og hadde en fin fest med famile og venner. Han fikk masse kake og masse pakker og syntes visst at hele opplegget var en god ide. Det eneste som var veldig, veldig kjedelig, var å vente i våpenhuset sammen med alle babyene til vi skulle gå inn i prosesjon. Da vi endelig begynte å gå (med meg spissen som korsbærer), tok han raskt innersvingen på meg og ledet prosesjonen med stor selvfølgelighet. Han var så fin strikkabunaden som storebror hadde i mamma og pappas bryllup. Etter hvert kom det kaviar og tomat og sjokolade og neseblod fra et lite fall utover ansiktet finstasen, men humøret var på topp hele tiden. Jeg håper noen andre rakk å fotografere mer enn jeg.

Jeg var oppe klokka seks for å gjøre ferdig mat og kaker og pynte lokale og sloknet på sofaen før åtte. Der er litt jobb med å lage fest og det er ikke noe jeg gjør ofte, men når folk hygger seg, er det verd det!

.

dåp1

,

Lillebror fikk mange, mange pakker. I pakkene var det deler til togbanen hans, kul Duplo, eventyrbøker og mye annet fint. Han var svært begeistret!

,

dåp2

.

Storebror feiret fire og et halvt-årsdag og fikk noen pakker han også.Han hadde invitert en liten venninne og koste seg seg på lillebrors fest!

.

En vakker liten sang kan vi ta oss tid til også! En riktig gammel en.

Legg igjen en kommentar

