Oktober.

oktober

Jeg har en lat lørdag. Det har ikke vært så mange late dager i det siste og det der er deilig med en dag da den eneste planen er et hyggelig spillbesøk ut på kvelden en gang og en liten tur på butikken for å kjøpe telys og oppvaskmiddel og noe godt til kaffen.

Morgendagen blir innholdsrik og fin, men det jeg kan fortelle om i morgen kveld.

Oktober har festet grepet nå. Det er kjølig ute og bare rogna holder på noen av bladene sine. Den ene rogna mi er helt rød og den andre gul. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Begge er vakre mot den bleke høsthimmelen.

.

lauv

 

Oktober

Unnskyld  meg,

sier Oktober.

Beklager at jeg forstyrrer.

September var flott i år, det var hun virkelig!

Fargerik og skinnenede var hun.

Og når snøen kommer i November

blir det lysere, sier folk.

Og renere.

.

Jeg vet at jeg ikke akkurat er stjernen

blant månedene

sier Oktober.

Jeg vet jeg er skitten og mørk

og ikke så vakker sånn på utsiden.

.

Men det er jeg som får folk til tenne lys i vinduene

og finne ro i sjelen.

Det er jeg som binder sommer og vinter sammen.

Det er jeg som gir de døde bladene tilbake til jorda

så de kan skape nytt liv.

.

Gi meg en sjanse og prøv å bli kjent med meg

sier Oktober.

Jeg er bedre enn mitt rykte.

.

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Arvid Hernæs
    Oct 07, 2013 @ 14:15:42

    Det er bare én ting å si: Vakkert!

    Svar

  2. Arvid Hernæs
    Oct 07, 2013 @ 14:18:00

    … Og fargene danser med vinden.

    Svar

  3. annebloggen
    Oct 07, 2013 @ 14:56:10

    🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

