Om monstre, bacalao og speidermøter. Og litt om Siv og Erna

Gårdagen var innholdsrik. Svært innholdsrik og svært fin. På formiddagen hadde jeg meldt meg frivillig til å delta litt på et barnearrangement i forbindelse med Krabbefestivalen. En dyktig og kreativ person hadde tenkt ut og foreredt et gjennomført, spennende og morsomt opplegg for byens barn. Mange barn møtte opp og alle koste seg. Et ungt, forelsket par dukket også opp på torget. De var så søte at jeg ga dem en oppskrift og sendte dem ut på oppdrag sammen med ungene.

Jeg skal ikke røpe alle detaljer, for dem vil hun som utarbeidet opplegget kanskje ha for seg selv, men her er noen glimt fra opplegget slik Ole Jakob opplevde det. Han storkoste seg og fikk lov til å ta to runder sammen med sin lille venninne. På den andre runden var han blitt den store, flinke og erfarne som kunne vise både bestemor og en annen liten venninne som dukket opp hvordan man gjør. Det var fint å se både alvoret hans mens han jobbet og gleden i øynene hans da herligheten ble konsumert.

Heldige bestemor som får være med på sånne fine opplevelser.

,

monster

Først lette han rundt på torget etter magiske ingredienser som heksehår fra heksehårtreet, giftputer fra piggedderkopper, tørre fiskeegg og andre ting som må til for å lage monsterdessert. Det er ekstra stas gjøre morsomme ting når man er sammen med en god venninne.

monster2

Så samlet han alt sammen i en pose og tok den med inn i det store teltet.

monster 3

Der lagde han et skummelt monsteansikt på grønt slim mens voksne hadde sushi-kurs på den andre siden.

monster 4

Når man konsentrerer seg, er det ingen sak å håndtere en skarp kniv!

monster 7

monster5

Ole Jakob lagde et skummelt monster med fire øyne og hoggtenner!

monster6

Og dekket det med vaniljesaus!

monster8

Nam!

,

Etter to runder med monsterdessert ble Ole Jakob med til min ludvenninne og etter det dro han hjem mens jeg var invitert på bacalao hos gode venner.

Jeg rakk hjem akkurat tidsnok til å rydde og dekke bord til møte med speiderledere og rovere i gruppa vår. Det er sånne møter man blir i godt humør av fordi vi vil det samme og har noe felles som er viktig for oss.  Vi har lagt gode planer for et innholdsrikt og fint speiderår der toppen på kransekaka blir landsleiren til sommeren

Noen måtte av gårde og noen hadde tid til å sitte litt etter at møtet var slutt.

Det var en god dag!

Det har vært en god dag i dag også. Den har bare vært travel på en helt annen måte.

.

I kveld har jeg sett på Erna og Siv sammen med en ung venn. Det var ikke så hyggelig. Vi får et kaldere samfunn. Lukkede asylmottak, strengere asylpolitikk og væpnet politi er ikke det jeg ønsker meg.

Legg igjen en kommentar

