Fin kveld. Det er onsdag!

gutten

På onsdagskvelder ligger det et hint av bållukt i stua.

Og jeg er trøtt på den riktige måten .

Vi bruker en time på turen hjem fra speiderhytta, Ole Jakob og jeg, når han sykler og jeg går. I kveld hadde vi vinden midt i mot oss og månen som lyste så fint for oss sist onsdag var ingen steder å se.

Men vi var glade begge to etter en fin kveld sammen med folk vi liker å være sammen med. Og han blir sterkere og sterkere i de små beina sine.

Vel hjemme i Annehuset fikk han kakao og kornmokjeks og satt avslappet med et lite smil om munnen i den stolen han mener er Trine sin. Så gikk han og la seg og sovnet før hodet nådde puta.

Jeg skal også legge meg snart , for jeg har en lang og travel dag foran meg.

Men det nærmer seg helg. Og på fredag er det quiz!

,

Jeg har ikke kommet så mye lenger i min søken etter nye mål. Men jeg er sikrere en noen sinne på at å ha en liten gutt som sitter sliten, skitten og lykkelig med kakaokoppen i hånda og ser på B- kjendiser som baker sukkerbrød på tv gir livet både retning og mening.

.

Hjem fra speidermøte en mørk oktoberkveld

Vi ville mot øst.

Vinden ville mot vest

og den hadde det travelt.

Remaflaggene prøvde å slite seg fra flaggstengene.

og tørre, brune blader danset vilt på våt asfalt.

Månen hadde gått i dekning

Nattehimmelen var mørk.

,

Men vi var sammen

den lille gutten og jeg.

Og vi hadde god tid.

,

rogna2 n

Legg igjen en kommentar

