Om vintervær og rydding!

besøk 2,

Vinteren prøver å feste grepet!

Bjørkene mine har fått på seg hvitt, loddent vintertøy. De trengte ikke å stå lenge nakne i år. Jeg er litt skuffet, for jeg hadde gledet meg til en lang og mørk oktober, men Vår Herre har åpenbart våknet til og oppdaget den gigantiske feilen han gjorde i sommer  da han ga oss sørpå-vær fra mai til september.

Nå har vi fått arktisk vær igjen og det er vel ok.

.

I dag skal jeg slappe av. I går var det en lang dag! Rett etter jobb møtte tre unge og tre litt mindre unge speidere opp for få orden på utstyr, gamle lopper og viktige papirer på de rommene vi disponerer på menighetshuset. Det er mange år siden vi ryddet skikkelig og da vi endelig tok kvelden kvart over elleve var vi langt fra ferdige. Det er mange måter å tilbringe en fredagskveld på. Dette var ikke den dummeste. Det er alltid fint å være sammen me folk man liker og det det er fint å jobbe samme mot et konkret og overkommelig mål. To rom er ryddige og fine nå. Et tredje ikke helt…

Speiderarbedet har vært en stor og viktig del av livet mitt i mange, mange år. Og å rote rundt i de gamle sakene vekket mange minner. Her var leirhefter fra mange av leirene jeg har vært på, bilder og avisutklipp av ungene mine da de var aktive speidere, utstyr som jeg har vært med på å kjøpe inn, men som nå er utrangert…

Jeg fant noen små skatter blant loppene også. Det kan jeg vise fram seinere i dag.

,

rydding3

rydding2

rydding

Legg igjen en kommentar

