Snart bok!

writing8 8

,

I går fikk jeg en mail.

Der sto det noe sånt som:

.
Her kommer ombrukket manus (ferdige sider). Kan dere sjekke nøye…

…Dette er siste gang dere får manus til gjennomsyn før trykk.

Med vennlig hilsen
…..
Forlagskonsulent

.

Jeg hadde aldri hørt uttrykket ombrekking før, men nå vet jeg hva det betyr! Hos Gyldendal Akademisk forklares det slik: Når det språkvaskete manuset er gjennomgått av forfatter og forlag, blir det klargjort slik at det kan settes opp som boksider (ombrekking).

Det jeg har fått til siste gjennomsyn er altså artikkelen min om å lage bøker sammen med barn i barnehagen. Artikkelen er en liten del av en bok der mange har bidratt. Boka handler om barn og språk og barnehage og jeg håper den blir til inspirasjon for mange selv om det føles pretensiøst å tro at noen skal lære noe av meg.

Det har vært mye jobbing med artikkelen og jeg finner stadig skjønnhetsfeil og formuleringer som ikke er så elegante som jeg hadde ønsket. Men når jeg sender inn de aller siste rettingene i morgen får det briste eller bære!

Hvis jeg skal være helt ærlig (og det bør man jo), er jeg ganske stolt!

3 kommentarer (+add yours?)

  1. tantebe
    nov 05, 2013 @ 09:38:33

    Gratulerer! Kjempespennende tema du skriver om .. Så spennende at jeg skal prøve å finne boka når den er publisert.
    Og du? Legg bort de dårlige tankene med tvil om at du har noe å lære bort. Vær stolt! 🙂

    Svar

  2. Maiken (@MZifer)
    nov 05, 2013 @ 11:37:21

    Gratulerer, så spennende! Selvsagt har du noe å lære bort! Gleder meg til å lese boken din. 🙂

    Svar

  3. Aud Dolonen
    nov 05, 2013 @ 21:04:40

    Gratulerer. Spennende dette 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

