Om spill, dorullnisser, uvær, poesi og musikk

storm 3.

I kveld har jeg hatt en adventskveld av den typen jeg liker aller best: En kveld med spill og folk jeg er glad i. En kveld med latter og glede, totalt blottet for julestri i noen form.

Det gjorde godt, for jeg var faktisk litt stessa. Nå er skuldrene lave, men jeg har litt vond i magemusklene etter en omgang eller tre med Fantasi. Normalt spiller jeg for å vinne når jeg spiller. Og jeg vant i 20 spørsmål. Jeg er flink til å koble og ressonere. Det gjør opp for min totale kunnskapsløshet når det gjelder geografi og andre seriøse ting som voksne mennesker bør kunne, så det er et spill som passer for meg. I Fantasi har jeg aldri noe mål om å vinne. Det er så morsomt å spille at jeg helst ikke vil at noen skal komme i mål.

Jeg klarte Sebastians adventskalenderoppgave i kveld også. Litt hjulpet av mitt besøk som raskt oppdaget en detalj jeg hadde oversett. Da har jeg tre av tre, men det er langt fram og jeg har mange konkurrenter. Det er ikke for seint å hekte seg på! For de som ikke har besøkt siden hans før: Dette er en mann som har bragt dorullnissene tilbake til heder og verdighet og som sørger for god undeholdning i adventen. (Og i påska forresten. Da lager han krim. Uten dorullnisser…)

Min julesang i dag blir denne.  Jeg må innrømme at jeg liker denne versjonen veldig mye bedre enn originalen.

Dagens dikt er et ganske lite et som sier veldig mye. Jeg klarer i hverfall å tolke et helt liv inn i det. I hvertfall en hel advent.

Signals

When the light is green you go.

When the light is red you stop.

But what do you do

When the light is blue

With orange and lavender spots?

Shel Silverstein

Legg igjen en kommentar

