Pepperkakedagen.

alle disse dager_tedited-1_edited-1.

I adventen teller man dager på en annen måte enn ellers i året. I hvertfall i barnehagen. Det blir så veldig tydelig hvor fort tiden går, eller kommer…

Jeg har lært meg å prøve å pakke ut de 24 adventsdagene som gaver i stedet for å bruke nedtelligen til å stresse meg opp over alt jeg ikke har rukket enda. Ok, det funker ikke hele tiden, men jeg kan forsikre om at det er en bedre synsvinkel enn den jeg hadde før.

I går kveld bakte vi pepperkaker på speidermøtet.  Denne gangen fikk både Alvin og Ole Jakob være med. Mammaen og pappaen også. Da vi var ferdige var det mel over alt, men kakene ble gode og både små barn, store barn og voksne var glade. Å bake pepperkaker sammen med hyggelig folk er en adventsaktivitet som kan anbefales på det varmeste!

,

ppp

p

pp,

Oppskriften fant vi her. Den var enkel og grei og kakene ble kjempegode. Det står ikke i oppskriften, men deigen bør stå kjølig en stund før man begynner å kjevle.

.

Dagens julesang får bli denne. Det er en gammel,søt og underlig sang som passer utmerket som bakgrunnsmusikk til pepperkakebaking.

Legg igjen en kommentar

