Velkommen, hverdag.

Det ble jul. Med venner og familie og gaver og mat og juletrefest og spill og nyttårsfeiring. Og med late dager med Narnia og Harry Potter og Poirot på tv.

Men mest av alt med to lykkelige barnebarn.

Alvin forsto litt mer enn i fjor og når han pakket opp noe fint, klemte han den nærmeste voksne (eller storebror) og sa tuuusen takk! Også når gaven var fra Besta på Tustna eller onkel Magnus på Rissa.

Ole Jakob fikk – ifølge han selv- alt han ønsket seg og ingen ting han ikke ønsket seg.

Og så fikk han oppleve gleden ved å gi bort noe veldig, veldig fint!

I år klarte han å våkne til rakettene og lå på magen på den store IKEA-kommoden på loftsstua med hodet i hendene og mamma ved siden av seg og opplevde overgangen til 2014 med hele seg.

Jeg har hatt en lang og deilig juleferie. For en gangs skyld har bloggen også hatt ferie. Ikke fordi jeg har vært for lat til å skrive, men fordi jeg holder på med å skrive noe helt, helt annet. Noe spennende og hemmelig! Og så har jeg prioritert det.

Nå er hverdagen tilbake og det er helt greit.

Fra i morgen kommer bloggen min til å bli oppdatert daglig igjen.

Jeg har tatt få bilder i jula selv. Men min datter har latt meg få lov til å bruke noen av hennes:

jul7

jul9

Nissefest i barnehagen.

blogg1

Verdens søteste pepperkakegutt

blogg2

Finstasen er kommet på!

blogg3

Lurt med litt yoga før pakkene skal pakkes ut.

blogg4

Bestemor og storebror.

blogg5

Ole Jakobs fine julagave: Et familieportrett!

blogg6

Oppvarming til juletrefesten.

blogg7

Når jeg blir rik, skal alla barnebarna få piano.

(Men da må jeg kanskje begynne å spille lotto)

Legg igjen en kommentar

